Tuesday, November 13, 2018

סרטון תמים למראה פורסם באינטרנט יכול להיות רעל קטלני פביאנו קרואנה במשחק לקרב על התואר העולמי בלונדון נגד האלוף, נורווגית מגנוס קרלסן

מגנוס קרלסן עושה את אחד המהלכים הראשונים שלו במשחק הרביעי של אליפות העולם
מגנוס קרלסן עושה את אחד המהלכים הראשונים שלו במשחק הרביעי של L.G.
ליונטקסו גרסיה
לונדון 14 NOV 2018 - 00:36 CET
סרטון תמים למראה פורסם באינטרנט יכול להיות רעל קטלני פביאנו קרואנה במשחק לקרב על התואר העולמי בלונדון נגד האלוף, נורווגית מגנוס קרלסן, מכיוון שהוא מכיל מידע חשוב על ההכנה האמריקנית הסודית. לאחר שידע את הדליפה, שיחק קרלסן ביום שלישי בלי טופר המשחק הרביעי של שתים עשרה מתוכנן, למרות שהוא היה היוזמה של חתיכות לבן. אין הסבר ברור לגישה זו. הציון הוא שווה (2-2).

האלופה ניסתה להתחמק כשהוא נשאל לגבי הסרטון, פרסם בבוקר הסיר כמה שעות מאוחר יותר: "אני אראה אותך ערב," זה היה התגובה הראשונה שלו. בהתעקשות של עיתונאים הוא הודה: "אני מודע לקיומה, אבל לא לפרטים". קרוואנה סירבה לענות על כך.

הוידאו מציג תמונות של CARUANA וצוותו של רוסתם אוזבקי -The אנליסטים Kasimyánov, Leinier דומינגז, הרומני כריסטיאן צ'ירילה ואמריקאים אלחנדרו רמירז במהלך ריכוזה פטרונים אכסניה מפוארת רקס Sinquefield במדינת מיזורי (ארה"ב) הכל נראה מאוד תם עד שפתאום תמונות CARUANA נמצא אימון, ניתוח עמדות שונות, ומעל לכל, צילום מסך של המחשב שלך עם הרשימה של חלק נכבד מן הרפרטואר של פתחים וגינות (טפסים כדי להתחיל משחק) שהכין את גביע העולם בלונדון. זה בדיוק הסוד הכי גדול שחמט יכול להיות לפני דו קרב על התואר העולמי. סביר להניח, האחראים על הווידאו ופרסומו אין לי מושג על שחמט.

תמונה של הסרטון המסונן: בחלק העליון יש רשימה של פתחים והגנות הכלולים בהכנת קרוואנה
תמונה של הסרטון המסונן: בחלק העליון יש רשימה של פתחים והגנות הכלולים בהכנת Caruana L.G.
שעות ספורות לאחר הדליפה שמר קרלסן על גישה מוזרה מאוד במשחק הרביעי. הוא הסכים להיכנס לגרסה של האנגלית הפתוחה בידיעה שקרואנה שיחקה בה שלוש פעמים; הדבר הנורמלי במצב כזה הוא שהנורבגי היה מכין רעיון חמור שיפתיע את יריבו. אבל במקום זה הוא שיחק באופן פסיבי, בלי לקחת שום סיכונים. זה היה יכול להיות יותר הגיוני לשחק פתיחה חריגה מאוד, כמו קרלסן עשה פעמים רבות על מנת להשיג את יריבו של הנתיבים הידועים לגרום לו לחשוב על עצמו מההתחלה ולא לשנן את העשר או חמש-עשרה תנועות ראשונות.

בחדר היו שני פרשנויות מנוגדות. עיתונאים נורבגיים לא פוסלו כי, על פי העקרונות המוסריים הרווחת בסקנדינביה, קרלסן לא רוצה לצייר בדם במצב בלתי הוגן בעליל ליריבו, למרות בתנאים נורמלים, האלופה היא חיה פרא של התחרות ומודה שהוא נהנה כאשר מתנגדיו סובלים. הפרשנות האחרת היא הרבה פחות פילוסופי, וסיכם במילים אלה של רב האמן האוסטרלי הוותיק איאן רוג'רס: "קרלסן החליטה לקנות זמן ולא לקחת שום סיכונים היום, כך שהצוות של אנליסטים יכול לעבוד עמוק במנוחה מחר [ עד יום רביעי] כדי לנצל את המידע החשוב הזה ".

ההשלכות של מה שקרה יכול להיות מאוד רציני, כי כמעט לכפות CARUANA לשכוח הרבה ממה שהכנת במשך חודשים לאלתר רפרטואר חדש של פתיחות והגנות על שמונה משחקים שנותרו. ובנוסף לכך יכולים להיות תולעים פסיכולוגיות חשובות, לו ולצוות שלו.

הדלפת מידע סודי השחמט העולמי זכתה בבכורה שלו במהלך המשחק השלישי קספרוב-קרפוב ב 1986 (לונדון לנינגרד). קספרוב נהג וצוותו בזמנים שונים שלושה אנליסטים שלו (טימושנקו, Vladimirov ו דורפמן) לאחר האשמתם של העובר רגיש מאוד לאנשים קרובים חומר כתוב קרפוב. אבל במקרה הזה נראה שיש כמה בבגידה, אך בורות לגבי ההיבטים הטכניים של שחמט וחוסר ההקפדה בשליטה במידע.

No comments:

Post a Comment