Tuesday, December 25, 2012

Houdini 3 - najsilniejszy na świecie silnik szachowy Fritz w interfejsie


Houdini 3 - najsilniejszy na świecie silnik szachowy Fritz w interfejsie
29.10.2012 - W 2009 Robert Houdart, belgijski inżynier budowlany pracuje na elektrowni jądrowych i astronomii, wiled dala swój czas czekając na lustro teleskopu, pisząc program szachowy. Ku zdziwieniu okazało się być najsilniejszy silnik wokół. Teraz w wersji trzy jest obecnie i będzie wkrótce dostępny z ChessBase. Zapytaliśmy autora do wyjaśnienia genezy tego niezwykłego silnika szachowego.


Wywiad z Robertem Houdart, autora Houdini
Robert, nie są przede wszystkim programista. Czym dokładnie jest twoje doświadczenie?
Moim głównym akademickie wykształcenie faktycznie leży w mechaniki budowli i ciepła. Ukończyłem uniwersytet w 1991 roku, a następnie udał się do pracy dla Tractebel Energetyka, projektowania belgijskich i szwedzkiej elektrowni jądrowych. Przez osiem lat mojej pracy było zaprojektowanie jądrowych systemów rur, które były odporne na trzęsienia ziemi i awarii samolotu. W tym celu opracowaliśmy kilka nowych metod obliczeniowych z fantazyjnych nazwach takich jak "Twin Rotation Mode" i "Adaptive sumowaniu Modal".

Po tym okresie przeniósł się do zupełnie innego sektora, oprogramowania biznesowego znanego jako "Customer Relationship Management". Od 1999 roku stworzyliśmy dwa CRM Applications "eLink" i "Efficy", które są używane dzisiaj przez około 25.000 osób, głównie w Europie. Choć nigdy nie miałem żadnego formalnego wykształcenia programowania, zawsze byłem programowania, ponieważ miałem 13 lub 14 lat. To jest w mojej krwi i zawsze otrzymują "Programowanie" touch do aktywności zawodowej, co mi zostało zajęte w.
Więc jak można nagle wymyślić Houdiniego, który był od początku bardzo silny program szachowy?
Od połowy 1980 roku mam mniej lub bardziej nieustannie pisanie oprogramowania związanego szachy jako hobby - czy to silniki szachowe lub program do drukowania diagramów szachowych na drukarce macierzy dla magazynu klubu Leuven szachy. Napisałem kilka prywatnych, w większości silników nie jest zbyt silne i nie bardzo kompletny.

Pracuje nad swoim projektem teleskopu - więcej o tym wkrótce
Praca na Houdini zaczął w 2009 roku. W czasie czekałem na lustrze duży projekt teleskopu I został zatrudniony w. lustro było znacznie opóźnione, a ja w sposób szuka zbytu dla twórczej energii, która budowała się. Zacząłem od tego pomysłu zbudować najlepszy silnik szachowy, że mogłem - i byłem bardzo pomógł przy otwartym kultury, które przyszło z Internetem. Wiesz, dwie dekady temu, trzeba było wymyślić każdą część silnika szachowego od zera (i robiłem mój sprawiedliwy udział tego), ale dziś jesteśmy w sytuacji, w której techniki, pomysły i przykłady są dostępne na Internet. Można to nazwać pełnoletności sceny szachy komputera - jako autor silnika masz już obowiązku siedzieć w kącie wymyślania koła. Komputer szachowy Wikipedia, niektóre mocne silniki open source, a dyskusje na forach internetowych na temat technik programowania w szachy i pomysłów, aby projektowanie i rozwój silnego silnika wiele łatwiejsze niż, powiedzmy, dwadzieścia lat temu.
Jaki jest sekret Houdiniego, co sprawia, że ​​tak silne?
Dwa kluczowe pojęcia: dobra ocena, a nawet lepiej selektywności. Jest oczywiste, że dobra ocena sytuacji jest kluczem do dobrego silnika szachowego. Houdini jest chyba najlepszy silnik w celu oceny i kontroli mobilności kawałek miejsca na planszy. Ma bardzo wyważone oceny we wszystkich fazach gry. Zawsze starałem się powiązać ocenę Houdiniego do prawdopodobieństwa wygranej. Na przykład, kiedy Houdini 3 pokazuje +1,00 oceny w grze środkowej że ma 80% szans na wygranie meczu z przeciwnikiem równie silne w kontroli czasu Blitz. Uważam, że to bardzo przydatne aspekt silnika.
Selektywność jest kolejnym kluczowym elementem w Houdini. Podobnie jak ludzkie gracza, silnik nie spojrzeć na wszystkie ruchy na tej samej głębokości. Potencjalnie dobre ruchy są badane w sposób wyczerpujący, natomiast widocznie słabsze ruchy są podane jedynie szybkie, płytkie spojrzenie. Niektóre ruchy są badane 40 lub 50 warstw głębokich, inne tylko pięć. Houdini ma dobrą zdolność do określenia, który porusza się w pozycji pewien potencjał. Jest podobny do instynktu i doświadczenia silnego gracza ludzkiego szachy - patrząc na tylko kilku ruchów w sytuacji, odrzucając niemal natychmiast i bez zastanowienia z 30 innych ruchów.

Ta umiejętność - albo "instynkt", jeśli chcesz - została znacznie udoskonalona i zoptymalizowane w każdej wersji. W porównaniu do 1,03 Houdini, Houdini 1.5a dodano więcej szerokość do poszukiwania, identyfikacji bardziej potencjalnie ciekawych ruchów. Houdini 2.0 dodano ulepszony taktyczną warstwę do szerokości Houdini 1.5A, konwersji więcej potencjału "ciekawe" ruchów. Houdini 3 teraz przynosi dodatkową głębię tego całego drzewa wyszukiwania. To również wyjaśnia, dlaczego Houdini jest już bardzo silna w kontroli czasu Blitz: jego "instynkt" sprawia, że ​​lepiej wybierać ruchy, nawet gdy czas jest bardzo ograniczony.
Ile jesteś winien do innych programów i programistów? Czy współpracować z nikim, nie otrzymasz żadnej porady i pomocy?
Jak już wspomniałem wcześniej, społeczność internetowa jest doskonałym źródłem inspiracji i informacji, który jest obecnie dostępny w sekund zajęłoby wieki zbierają dwadzieścia lat temu. Inne niż Wiki Chess Computer, która jest niesamowite źródłem informacji dla początkującego programisty silnika szachy, muszę zasilić silnik Stockfish open source, który był inspiracją dla wielowątkowych wykonania Houdini, a Hipolit silnik open source, który dostarczył Cały szereg wyszukiwania i oceny technik. Wysiłek na rzecz rozwoju jest wykonana w całości przez siebie, ale jestem wspierany przez ludzi z całego świata, które wysyłają propozycje usprawnień, często pozycje, w których Houdini nie działa dobrze. Niektórzy fani nawet przekazali sprzęt do badań silnika. To niesamowite, jak wspierać społeczność była w ciągu ostatnich dwóch lat.

Dla rozwoju pomaga że byłem przyzwoitym szachista ja (około 2250 w latach 1990). Pomaga w ocenie słabości i urządzeń ulepszone względem oceny ich poprawiania.
Jakie są szczególne atuty Houdini - oprócz faktu, że może pokonać wszystkich swoich rywali w jeden-na-jeden mecze? Amatorzy Szachy i przedsiębiorstwa są bardziej zainteresowani w jaki sposób może konkretnie pomóc.
Houdini opiera się na spuściźnie Rybka w tym sensie, że zapewnia dokładne i użyteczne oceny w prawie każdej pozycji w szachy, który występuje w grach. Jest doskonały do ​​przygotowania i otwarcia pośmiertną analizę. To pokaże dokładnie (i bez litości), co poszło dobrze, a co poszło źle w grach - od otwarcia do końca gry.
Houdini jest bardzo dobry w obronie trudnych pozycjach (nawet w stosunku do innych najlepszych silników), a jego sprawność taktyczną jest dosłownie super-człowieka. Zawsze starałem się zachować styl Houdini dość agresywne - konsekwentnie ma najniższą stopę rysowania wszystkich silników w listach ratingowych. Przed 3000 + przeciwnicy Houdini ma niższą stawkę rysować to, co można obserwować w średniej turnieju ludzkiego GM.
Czy możesz nam pokazać kilka przykładów, jak Houdini wyjdzie z ciekawych i użytecznych pomysłów innych silników szachowych nie można znaleźć?
Najbardziej imponująca wydajność widziałem z Houdini był w TCEC meczu przeciwko Rybka około 18 miesięcy temu. To było krótko po wydaniu Houdini 1.5a, a Martin Thoresen zorganizowała zabawa mecz - rodzaj nieoficjalnego mistrza świata - na jakiejś bardzo silnej sprzętu komputerowego za pomocą klasycznej kontroli czasu. Gry mogą nastąpić na żywo w Internecie, i tak patrzyłem, jak to gra stworzona - Houdini poświęcił pionka, dwa, trzy pionek pionki w grze queen-mniej średniej, do końca się wygrana w przekonujący sposób. W trakcie gry nie byłem pewien, co to wszystko co zobaczyliśmy było genialne gry - a nie jakieś niejasne błędy I dalszy pozostawione w silniku ... nie sądzę, inny silnik mógł grałem w tą grę zrobił drogę Houdini . Mieszanka agresywności z doskonałą oceną taktycznego i pozycjonowania czyni to prawdopodobnie najlepsza gra silnik kiedykolwiek - zwłaszcza przeciwko byłemu pięć Computer czasu Szachowego Mistrza Świata. Jest to bardzo ciekawy film, który został opublikowany na temat gry, które wyraża bardzo dobrze podziw i zdumienie spektaklu.

Oto gra, aby odtworzyć na naszej tablicy JavaScript:


Here is the game to replay on our JavaScript board:


Dowiedz się więcej o tym otwarcie!
Obrona sycylijska z 2.c3 - Zmiana Alapin
Siergiej Tiviakov
Dostępne w Sklepie ChessBase
Rybka 4.0-Houdini 1.5a0-1
B22TCEC S1 Elite Match01.2011
1.e4 c5 2.c3  f6 3.e5  d5 4.  f3  c6 5.  c4  b6 6.  b3c4 7.  c2  c7 8.  e2 g5 9.e6 dxe6 10.  xg5  e5 11.d4  xe2 + 12.  xe2 e5 13.dxe5  xe5 14.  xh7  g7 15.  g5  d7 16.  a3  d3 17.  XD3 cxd3 + 18.  XD3  a4 19.f3 a520.  e4 f5 21.  b5 f2 22.  c2 b4 23.cxb4  f7 24.bxa5  xa5 25.  d2  d8 26.  b4  e5 27.  FD3  b5 28.  e1  c529.  xe5  xe5 30.f4  f6 31.  e1  XD3 + 32.  XD3  xd333.a4  c8 34.a5  c2 35.  d2  XB2 36.a6  e4 37.  a3  xg238.a7  b1 + 39 .  e2  a8 40.  e1  d4 41.  a2  b3 42.  g3  e6 43.  f1  c5 44.  e2  d7 45.  f1  b4 46.  e1  d647.  f2  xf4 48.h4  h6 49.  f1  b1 + 50.  e1 e5 51.h5 f452.  d2 +  c7 53.  c2 +  b6
0-1
Pobierz PGN
Czy zamierzasz kontynuować prace nad programem, zachować co silniejsze i bardziej przydatne dla szachistów? Lub będzie w pewnym stopniu powrót do inżynierii i astronomii?
Kocham szachy i programowania, więc nie ma lepszego sposobu, aby wyrazić to, niż w tworzeniu i poprawie silnik szachowy, który jest używany przez tysiące fanów szachowych na świecie. Po bardzo wymagającym wydaniu Houdiniego 3 Mam nadzieję, że trochę czasu wolnego dla rodziny i wyjść obserwując gwiazdy i planety z dużym teleskopem. Ale na początku 2013 roku zacznę znowu pracować dla Houdiniego 4.
Więc jak silna jest obecna wersja, ChessBase wyda w przyszłym tygodniu?
Od pierwszej wersji publicznej maja 2010 I już teraz udało się dodać około 150 Elo poprawy wytrzymałości. To ponad 50 punktów rocznie, cena każdego człowieka GM byłby zachwycony. To satysfakcjonujące, aby spojrzeć wstecz na tej ewolucji, jak każdy punkt, który jest Elo wygrał reprezentuje dużo kreatywności i ciężkiej pracy. I na pewno nie spodziewałem się, że w 2009 roku Houdini będzie zdominować scenę silnika szachy na kilka lat, ale teraz, że jesteśmy w tym momencie jestem szczęśliwy, aby kontynuować sen.
Prawa autorskie Houdart / ChessBase
Zdjęcia Roberta Houdart Jana Lagrain z Schaakfabriek
Bezkonkurencyjna kombinacja: najsilniejszy na świecie silnik szachowy
działa na najlepszych na świecie interfejs szachy

Poddaj się magii tego programu! Zaledwie dwa lata temu silnik szachowy Houdini szturm na szczyt list rankingowych i od tego czasu jest nieprzerwanie niekwestionowanym numerem jeden silnik szachowy na świecie. Tajemnica jego sukcesu: Houdini wprowadza czystej magii do gry w szachy! Silnik z Belgii Roberta Houdart programista znajdzie sztuczki w miejscach, gdzie inne silniki widzą nic.
Nowa wersja, Houdini 3, idzie jeszcze dalej, zapewniając świat szachowy z kolejnym wzrostem siły gry: co najmniej 50 punktów ELO, dzięki szereg ulepszeń w swoich algorytmów wyszukiwania. Przejawiają się w różny sposób, w różnych fazach gry. W otwarciu Houdini 3 pokazuje jeszcze bardziej subtelne zrozumienie miejsca i czynności; w middlegame program zauważy szybciej niż wcześniej, kiedy kawałki są w niebezpieczeństwie zdominowany, aw końcówce odpowiednie oceny i rozwiązania problemów, znajdują się znacznie szybciej dzięki do szybszego, głębszych poszukiwań. W trakcie tego nowego rozwoju i dostrojeniu silnika Houdini grał, wierzcie lub nie, dziesięć milionów testów gry!
Houdini 3 dostarczany jest z najnowszym interfejsem Głębokie 13 Fritz szachy i dlatego oddaje do Państwa dyspozycji wszystkie szkolenia i analizy funkcji na świecie program szachowy premium. W pakiecie są jeden rok classic członkostwo w szachy serwera Playchess.com, dostępowi do największej na świecie bazy danych analizy "Zobaczmy" * i wykorzystanie Cloud ChessBase Engine.
Houdini 3 obejmuje:

Houdini 3 silnik
DeepFritz 13 Interfejs użytkownika w Windows Office 2010 Standard
DeepFritz 13 system zarządzania bazami danych
Klasyczna członkostwo Playchess.com za dwanaście miesięcy
Chmura Silnik ChessBase
ChessBase "Zobaczmy" funkcji (do 31.12.2015)
Baza danych z ponad 1,5 miliona gier
Houdini 3 Standard wieloprocesorowy versionSupports do sześciu rdzeni i czterech GB hash + 12 miesięcy Playchess.com (classic)
ISBN 978-3-86681-336-6 - EAN 4027975007229. Cena: 79,90 €
Houdini 3 wersja Pro wieloprocesorowy
Obsługuje do 32 rdzeni i 256 GB hash + 12 miesięcy Playchess.com (classic)
ISBN 978-3-86681-337-3 - EAN 402797500723-6. Cena: 99,90 €
Wymagania systemowe: Minimum: Pentium III 1 GHz, 1 GB RAM, Windows Vista, Windows XP (Service Pack 3), karta graficzna z DirectX9 256 MB RAM, napęd DVD-ROM, Windows Media Player 9 oraz Internet, aby aktywować program, Playchess . com, Check Let 's, Cloud Silnik i aktualizacje. Zalecane: PC Intel Core i7, 2,8 GHz, 4 GB RAM, Windows 7 (64 bit) lub Windows 8 (64 bit), karta grafiki DirectX10 (lub kompatybilny) 512 MB pamięci RAM lub więcej, 100% Karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX10, Windows Media Player 11, ROM DVD oraz dostęp do Internetu, aby aktywować program, Playchess.com, Check Let 's, Cloud Silnik i aktualizacje.
Houdinin 3 będzie dostępny w przyszłym tygodniu - uważaj na kolejnych ogłoszeń
http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=8591

No comments:

Post a Comment